|

|

Kantar toteuttaa Miksi pakkausmerkinnät -kuluttajatutkimuksen tällä ja ensi viikolla

Marttojen joulukuussa 2019 teettämän kuluttajakyselyn mukaan vain neljännes kuluttajista tarkistaa pakkausmerkinnöistä tuotteen alkuperämaan. Yleisimmin pakkauksista tarkastetaan ainesosia, alkuperää, sokeria ja rasvaa koskevia tietoja.

Onko kuluttajien pakkausmerkintöjen lukeminen muuttunut vuoden 2019 tutkimuksesta? Se selviää tämän kevään aikana, kun Martat toteuttaa Kantarin kanssa pakkausmerkintöjen kuluttajatutkimuksen uudelleen viikkojen 14 ja 15 aikana. Tutkimustulokset julkaistaan Miksi pakkausmerkinnät -päätöswebinaarissa 7.5. ja sen lisäksi tuloksista voi lukea kuluttajatutkimus sivuilta.

Lisätietoa

  • Marttaliiton hankekoordinaattori Hanna Viita, hanna.viita@martat.fi 050 339 0494
  • www.miksipakkausmerkinnat.fi

Miksi pakkausmerkinnät -kampanjaa rahoittaa Ruokavirasto. Marttaliiton kumppaneina kampanjassa toimivat Luomuliitto, Kuluttajaliitto ja Ruokatieto Yhdistys.