Marttojen asiakastyö digiaikaan
Martat ovat käynnistäneet laajat kehittämishankkeet, joiden tavoitteena on parantaa asiakaskokemusta sekä tarjota entistäkin laajemmin ja monipuolisemmin sisältöjä kaikille marttailusta kiinnostuneille. Tähän päästään uudistamalla Marttojen asiakastiedon hallinta sekä tuomalla palvelut entistä paremmin tarjolle myös sähköisessä muodossa.
Martan asiakas
Kaikki meistä ovat joskus tarvinneet vinkkejä arjen pyörittämiseen, ja Martoilla on perinteinen asema Suomessa näiden neuvojen antajana. Siksi Marttojen asiakaskuntaan kuuluu monipuolinen kattaus yhteiskunnan eri toimijoita.
Kuten arvata saattaa, näin laajassa toiminnassa asiakastietoa on kerääntynyt vuosien aikana isoja määriä. Vanhat työkalut eivät enää riitä tietomassan nykyaikaiseen käsittelyyn, joten sen vuoksi Martat ovat Marttaliiton vetämänä käynnistäneet asiakkuudenhallinnan kehitysprojektin. Siinä isoimpana osana on CRM-järjestelmän käyttöönotto, jota käytetään asiakastiedon hallintaan ja viestinnän kohdentamiseen asiakkaille. Tavoitteena on, että keskitetyn tiedon avulla voimme tarjota entistäkin ajankohtaisempia ja parempia sisältöjä laajalle joukolle sekä kehittää toimintaamme. Osa uudistuksista saadaan käyttöön jo tämän vuoden puolella ja kokonaisuudessaan projekti on valmis keväällä 2022.
Yhteistyökumppaneina Martoilla tässä projektissa ovat järjestelmän valmistaja Salesforce sekä toteutuksesta vastaava Sofigate. Sofigaten julkaisemaan yhteistyötiedotteeseen löydät linkin jutun lopusta.
– Moni suomalainen hakee meiltä apua arkeen. Uskomme, että kaikki Suomen yli viisi miljoonaa ihmistä ovat potentiaalisia asiakkaitamme, Marttaliiton pääsihteeri Marianne Heikkilä sanoo.
Martta taskuun
Marttojen ystäville on tänä vuonna luvassa myös muutakin uutta. Martat julkaisevat oman mobiilisovelluksen, jonka avulla Marttojen neuvot kulkevat kätevästi jokaisen taskussa. Sovellus on ilmainen kaikille ja sen käyttäjät saavat oman puhelimensa näytölle parhaat Martta-reseptit sekä kodin- ja puutarhanhoitovinkit ja voivat jakaa onnistumisen ilon ja arjen pulmat muiden marttailuun hurahtaneiden kanssa.
– Hyvä arki kuuluu kaikille. Tämä on Marttaliiton motto, ja juuri sitä haluamme toimintamme digitalisoinnilla ihmisille tarjota. Meille on järjestönä tärkeää, että olemme kiinni tässä ajassa ja pystymme palvelemaan kaikkia kansalaisia paremmin, Marttaliiton pääsihteeri Marianne Heikkilä kertoo.
Mobiilisovellus toteutetaan yhteistyössä Geniemin kanssa, joka on erikoistunut erilaisten digitaalisten palveluiden toteuttamiseen.
Lisätietoa
- Pääsihteeri Marianne Heikkilä, marianne.heikkila@martat.fi, 050 375 1195
- Kansalaistoiminnan ja viestinnän johtaja Reija Salovaara, reija.salovaara@martat.fi, 040 508 8249
- Digipalveluiden koordinaattori (mobiilisovellus) Minttu Salminen, minttu.salminen@martat.fi, 050 567 8747
- Digipalveluiden koordinaattori (CRM) Jeni Suhonen, jeni.suhonen@martat.fi, 050 466 4386
- Tutustu Salesforceen (sivusto on englanninkielinen) sekä lue Sofigaten julkaisema yhteistyötiedote.
- Lue lisää Geniemistä.